tirsdag 3. mars 2015

Prinsesse Annas votter

Som i millioner av andre hjem står Prinsesse Anna og Dronning Elsa høyt i kurs hos oss også. Filmen Frost er veldig inspirert av norske drakter, kultur og tradisjoner. Da jeg så vottene til Prinsessa Anna så jeg jo at slike votter har jeg strikket før - de er rillestrikket og tovet. Så da måtte jeg lage et par til eldste-frøkna. Jeg hadde til og med garn liggende. Jeg hadde ikke nok av den lyseste blå - som er nærmest fargen i filmen, men jeg hadde en litt skarpere som jeg brukte over håndleddet (det sees ikke så godt på bildet). Oppskriften fant jeg i boken Strikk tilbehør, mønsteret på snøkrystallbroderiet så jeg etter et bilde jeg fant via google.


Enkle og greie votter, broderiet er ikke det peneste, men frøkna er veldig fornøyd:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar