onsdag 19. juni 2013

Se!! Hun syr!

Etter at symaskinen har hvilt i over ett år fant jeg ut at nå, nå må jeg få sydd litt. Det er jo så mye jeg har lyst til å sy. Så i går kveld ble maskina dratt frem fra glemselen. Jeg fikk jo en superfin maskin for 1,5 år siden og den er skammelig lite brukt.

For noen dager siden hadde jeg på meg et skjørt står litt ut når man snurrer. Storesøster vil ofte gjerne ha på samme klær som meg, men hun hadde ingen skjørt som stod ut når hun snurrer. Så da måtte mor til pers. Og siden det var siste dansetime før sommeren i dag måtte hun nesten ha det til i dag da. Etter litt googling fant jeg dette mønsteret som jeg tok utgangspunkt i. Det innebærer litt matematikk, og jeg som blir helt blank av å tenke på tall var litt skeptisk til om jeg skulle få det til. Men det gikk helt fint, med tunga rett i munnen regnet jeg meg frem til størrelse 4 år. Frøkna er riktignok ikke fylt 3 år enda, men jeg kan jo ikke sy noe som er alt for lite heller.

Jeg rakk ikke ta bilde før skjørtet ble tatt i bruk, så det er både krøllet og litt skittent nå.

Det virker!!!

Bomullstoff fra Panduro (tror jeg), ribb og skråbånd fra Stoff og stil. Jeg fikk forresten testet ut overlocksømmen på maskina mi, den har jeg ikke testet før, og jeg syns den var veldig bra. Supert for meg som ikke har plass til en overlockmaskin.

1 kommentar:

  1. Nydelig skjørt, skjønne at det måtte brukast med en gang.

    SvarSlett