mandag 7. mai 2012

Barnegenser

Tidligere viste jeg en liten sniktitt av noen fletter jeg strikket. Jeg er endelig ferdig med flettene, og det ble en genser. Det tok ikke spesielt lang tid å strikke de, det var bare litt stopp innimellom. Mønsteret er fra bladet Made by Me som kom ut i fjor høst. Det ble en del endringer underveis, et eller annet skjedde underveis så den ble for kort, så da måtte jeg hekle på en kant nederst da den var ferdig montert. Det skulle være en heklekant neders, men ikke så lang, og ikke så tett som min ble. Også skulle det egentlig være litt broderier øverst på genseren, men det droppet jeg. Garnet er Rowan fine milk cotton. Størrelsen er tre år, men den er ganske liten så den passer akkurat til snuppa (som snart er to år).




1 kommentar:

  1. Oi, denne var kjempesøt! Har aldri kikket i det bladet jeg, men skjønner det er mye fint å finne der. De forklekjolene dine var utrolig skjønne! :)

    SvarSlett