tirsdag 15. juni 2010

Koseklut - eller hva man skal kalle det

Jeg har flere steder sett noen kosekluter med bånd i siden. Tror jeg har sett det både hos Stoff og stil og i noen blogger. Tenkte da at dette kunne ikke være så vanskelig å lage, så her er min variant:

En helt enkel firkant sydd sammen av to trekanter. Jeg har sydd inn bånd og lapper på siden som babyen kan fikle og leke med. Båndene og lappene er i forskjellige størrelser.

Den andre siden:


Litt detaljer:


Båndene er fra mitt, tilsynelatende, utømmelige lager. Noen av lappene er prøver jeg fikk da jeg bestile merkelappene mine i fjor sommer/høst.

Flere detaljer (beklager et noe uskarpt bilde):


Jeg var litt bekymret for at båndene skulle kunne løsne fra stoffet, så jeg har sydd de fast med seks sømmer, det burde vel holde;-) Så får vi se om babyen liker den.

4 kommentarer:

  1. Babyer elsker lapper. Ikke gjør som min mann gjorde. Han klippet bort alle lapper til første mann.

    Kjempefin Turid!

    SvarSlett
  2. Hihi, jeg skal nok ikke klippe bort lappene:-)

    SvarSlett
  3. Vi har en sånn til lillesnuppa, og den var høyt elsket de første månedene. Flotte farger du hadde brukt!

    SvarSlett
  4. Koselig!:) Kjøpte en sånn til Mikkel, men han likte den aldri-skjønte vel ikke vitsen me alle lappan;) Skal prøve den til lille frøkna og.

    SvarSlett