lørdag 4. april 2009

Lørdag

Det nærmer seg påske, eller for noen er det vel påske allerede. Men for andre (som meg) gjenstår enda noen arbeidsdager før påske. Jeg har begynt på et teppe, strikker det i Lanett-garn og mønsteret er fra Sandnes.

Jeg har strikket 1/6. Hvis det er noen som husker The Great American Aran Afghan-prosjektet mitt og lurer på hvordan det går kan jeg fortelle at det ikke har vært gjort noe på det prosjektet siden før jul. Det gjenstår bittelitt strikking på den siste lappen, montering og kanten rundt. Jeg får prøve å ta meg sammen snart slik at det blir ferdig.

I dag har jeg bakt fylte horn. De ble kjempegode. Jeg prøvde en ny oppskrift, eller egentlig så har jeg aldri bakt horn før så da er vel alle oppskrifter nye. Når jeg baker bruker jeg oppskriftene som utgangspunkt, men det er sjelden jeg følger dem slavisk. I disse hornene skulle det for eksempel være kun hvetemel, men jeg erstattet en del av hvetemelet med sammalt hvete slik at det blir litt grovere.


Nå har jeg også fått chilifrøene i jorden, dt er nok litt i seneste laget, men jeg håper jeg ikke er alt for sent ute.

1 kommentar:

  1. Gu kor ivrig du e å strikke!!!! Pleddet ser kjempefint ut. Og hornan såg go ut!
    Go påske!
    (også ser eg at du har fått "kommentar-boksen" på plass, bra jobba)

    SvarSlett