søndag 29. mars 2009

Påskeløper

Det er utrolig lenge siden jeg har hatt symaskinen fremme. Men i går fant jeg den frem og sydde en påskeløper. Jeg tok utgangspunkt i et mønster fra Julens lappebok av Lise Bergene, et enkelt og greit mønster siden jeg ikke er så avansert av meg. Jeg slet litt med å finne stoffer som passet sammen. Jeg tok utgangspunkt i kyllingstoffet siden det skulle være en påskeløper, men jeg hadde ikke så mange stoffer som passet sammen med den. Til slutt fant jeg frem noe som kunne gå an, jeg var veldig i tvil om det ble bra, men når jeg fikk sydd litt så jeg at det ble ganske så bra, så jeg er fornøyd. Jeg holdt ikke stramt nok under quiltingen, så det ble noen folder og når jeg skulle renskjære skjærte jeg feil og det ble skjevt. Men nå ser man i hvert fall at den er hjemmelaget;-)


Nå er det vårstemning i heimen.

2 kommentarer:

  1. Koselig med påskestemmning=) Du er så flink til å sy!!

    SvarSlett
  2. Lekre farger på påskeduken din! Stikk innom å se på min da vel.....

    SvarSlett